נגישותדלג לאזור תוכן מרכזי
דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
תפריט דף הבית
עיריית
אופקים
חיפש youtyube גלריית תמונות faceboox מוקד
סגור חיפוש
חפש

תחנת הרכבת

נחנכה תחנת הרכבת באופקים

 

יום חג לאופקים. במעמד שר התחבורה והמודיעין ח"כ ישראל כ"ץ, ראש העיר אופקים איציק דנינו, יו"ר רכבת ישראל מר חוסאם בשארה ומנכ"ל רכבת ישראל מר בועז צפריר, נחנכה בטקס חגיגי במיוחד תחנת הרכבת באופקים. ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו היה אמור להיות נוכח בטקס אך מסיבות אישיות הודיעה לשכת ראש הממשלה בבוקר בטקס שהוא לא יוכל להגיע. אופקים הינה התחנה האחרונה הנפתחת בקו זה, זאת לאחר פתיחת הרכבת בנתיבות ושדרות. פתיחת הרכבת היום באופקים מביאה את פרויקט קו רכבת באר שבע- אשקלון לסיום מוצלח. במהלך 3 החודשים הראשונים הנסיעה ברכבת תהיה ללא תשלום לתושבי אופקים ולאחר מכן למשך שנתיים תינתן הנחה של 50% לתושבי אופקים היוצאים מתחנת הרכבת בעיר. זמני הנסיעות מרכזיים: נסיעה מאופקים לבאר שבע (אוניברסיטה)- 17 דק', נסיעה מאופקים לתל אביב- 1:12 דק', נסיעה מאופקים לאשדוד- 40 דק', תחנת הרכבת תיפתח לנסיעה לציבור בתאריך ה-2/1/2016 עם צאת השבת, בנוסף עיריית אופקים תקים יחד עם רכבת ישראל מתחם למסחר ולמגורים מסביב לטרמינל הרכבת באופקים. מדובר בפרוייקט הראשון בארץ שעושה רכבת ישראל ובו היא משלבת מתחם מסחרי ומתחם מגורים בסמוך לתחנת הרכבת. המתחם יכלול בנייני משרדים מודרניים, מפעלי היי- טק, שטחי מסחר וכ-200 מעונות סטודנטים. תכנון זה עתיד להפוך את הכניסה הצפונית של אופקים למתחם שוקק חיים עם חיי מסחר, תעסוקה וחיים סטודנטיאליים פעילים, כל זאת במרחק עשרות מטרים מתחנת הרכבת.

 שר התחבורה והמודיעין  ישראל כץ אמר היום: אני נרגש להיות כאן היום ולחנוך את התחנה השלישית במספר בקו הנגב. החיבור הזה הוא חיבור שמחבר את הנגב לתוך עצמו, מחבר את הנגב למרכז ולאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל. אחת הדרכים להביא לשיוויון אזרחי זה להניח תשתיות. החזון הזה של רכבת הנגב זה חזון שקדם לעת נכנסתי לתפקידי לפני 7 שנים, אמרו שזה לא כלכלי וזה לא כדאי. הממשלה ב-7 השנים האחרונות חשבה ההפך ועל כן קידמו את ההחלטה להניח את מסילת רכבת הנגב. כשאני מבקר באזור אני גאה לראות את התפתחות הבניה את התשתיות, מקומות המסחר ואיך האזור הזה כאן פורח ומשגשג.

ראש העיר אופקים, איציק דנינו אמר : "קו הרכבת החדש שיפתח כאן השבוע יביא אתו בשורה חדשה ויפתח אפשרויות תעסוקה חדשות ונוספות לתושבי אופקים. החיבור של אופקים לקו הנגב ינגיש את העיר באופן חסר תקדים למרכז הארץ וימצב את אופקים כ- 'שער לנגב'. הרכבת היא קטר חברתי-כלכלי מהמדרגה הראשונה המאפשרת נגישות למרכזי תעסוקה, בילוי ועוד ובכוחה להוביל לפיתוח ושיווין אזרחי. הרכבת היא המתנה של העיר ליום הולדתה ה-60".תחנת הרכבת אופקים היא תחנת רכבת שתשרת את העיר אופקים וסביבתה. התחנה מוקמת מחוץ לעיר – ליד אזור התעשייה. שטחה הוא 600 מ״ר, ומוכשר בה שטח לחניית 250 כלי רכב .מלאכת הבנייה של תחנת הרכבת הסתיימה לא מזמן  עלות הבנייה הינה כ־20 מיליון שקל מתוך כ־2.21 מיליארד שקל המוקצבים לבניית הקו כולו.‏

ב־19 בספטמבר 2015 נחנך קו הרכבת אשקלון–באר שבע, ומתאריך זה ועד חנוכת התחנה תיסענה רכבות מבאר שבע לאשקלון דרך נתיבות ושדרות.   וכעת תצטרף גם תחנת אופקים לקו הנגב ותהווה התחנה ה־56 של רכבת ישראל. בתחנה נבנו רציף אי אחד ורציף צד אחד, משתלחות בשטחה 3 מסילות, והיא תשמש גם תחנה תפעולית.

 תחנת הרכבת באופקים, מהווה נקודת דרך מרכזית בתוואי המסילה אשקלון-באר-שבע,  שתכליתו לחבר את המרכז ליישובי הנגב יאפשר  לאלפי נוסעים מאופקים והאזור להגיע מידי יום במהירות ובנוחות למרכז הארץ כך שהם יהוו חלק בלתי נפרד מפוטנציאל המועסקים ביישובי המרכז. קרוני הרכבת ישנעו נוסעים בהיקפים גדולים מנקודות איסוף ביישובי הנגב הצפוני .

​​