מס' 2022/ע/ 18 לאגף החינוך דרוש/ה מנהל/ת יחידת החינוך הקדם יסודי (גיל רך) (הארכה)
תואר התפקיד: מנהל/ת יחידת חינוך קדם יסודי. אגף: חינוך כפיפות ארגונית: מנהל/ת אגף חינוך דרוג: הסכם מנהלי מחלקות חינוך, או בדירוג בהתאם לנתוני המועמד/ת בהתאמה. דרגה: ע"פ ההסכם הקיבוצי. היקף משרה: 100%
תיאור התפקיד ניהול מערך מוסדות החינוך לגיל הרך בחינוך הציבורי, והפעלתם באופן שיאפשר התפתחות נאותה ותקינה של ילדים במסגרת הקדם יסודי. הובלת מערך מעונות היום בישוב, וקביעת סטנדרטים מקצועיים לעבודה מתואמת חינוך ציבורי/מעונות יום בהתאם למדיניות הרשות המקומית. הובלת תהליכים מבניים/ארגוניים/מקצועיים במסגרות הטיפוליות גילאי לידה עד 9.
תחומי אחריות: א. ניהול מערך פעילות גני הילדים - הרצף הגילי 3-6, בחינוך הממלכתי, ממלכתי דתי, חינוך מיוחד וחינוך עצמאי חרדי ב. רישום ושיבוץ לגני הילדים. ג.מג"ר – מרכז לגיל הרך לידה עד 9. ד. קידום המענה הפדגוגי והחברתי במערך. ה. ניהול מערך קייטנות הקיץ. ו. ניהול ההון האנושי במערך. ז. מתן מענה לפניות הציבור, תושבים, יישובים, ועדים מקומיים וגורמי חוץ, ככל הנדרש, ובכל אמצעי הפנייה האפשריים, בכל שעות הפעילות ומחוצה להם, לאורך כל השנה. ח. ביצוע כל משימה, מטלה או פרויקט, בשגרה או בחירום, במסגרת עבודת הרשות , עפ"י הנחיות הממונה הישיר ומנהלת הרשות. ט. זמינות וכוננות (טלפונית ופיזית בכל צורה שתידרש) למתן מענה וטיפול בכל הנוגע לעבודה, בכל ימות השנה ובכל שעות היממה, לצרכי שגרה וחירום.
פירוט הביצועים והמשימות העיקריות, כנגזר מתחומי האחריות: 1.ניהול מערך פעילות גני הילדים. א. הכנת תכנית עבודה שנתית ליחידת החינוך לגיל הרך בשיתוף המפקח על גני הילדים ומנהל אגף החינוך והטמעת המדיניות בגני הילדים. ב. הכנת תכנית עבודה שנתית ליחידת גני הילדים בהלימה עם מדיניות אגף החינוך, בתיאום עם מנהל חינוך ובשיתוף האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך. ג. פיתוח תשתיות והקצאת תקציבים לתוכנית שהוגדרה, בתיאום עם מנהל חינוך ברשות. ד. מעקב אחר מימוש התקציב ומניעת חריגות. ה. זיהוי הנחיצות להקמת גן ילדים חדש, גיבוש תוכנית והגשתה לאישור, השתתפות בגיבוש צוות הגן, התייעצות עם נציגי הורים למיפוי הצרכים ואפיון בית הספר המבוקש בתיאום עם מנהל הפיתוח והבינוי במשרד החינוך. ו. ביצוע ביקורים בגני הילדים לשם פיקוח על התפעול השוטף והתחזוקה ז. בחינת בקשות לרכש או תחזוקה ממנהלי הגן והעברתן למנהל הרכש, התאם לתקציב המוסד. ח. ליווי ומעקב אחר רכש ועבודות תחזוקה בהיקפים גדולים ) כדוגמת שיפוצי קיץ) בתיאום עם מנהל הרכש. ט. הפקת דו"חות ונתונים אודות מוסדות החינוך לגיל הרך. י. טיפול ברכש למערך בכלל ולמוסדות החינוך הקדם יסודי בפרט. יא. מיפוי הצרכים וגיבוש תכנית ההיסעים בשיתוף עם רכז ההיסעים ברשות. יב. קידום שיתוף פעולה וקשרי עבודה עם מפקחות גנ"י.
1. רישום ושיבוץ לגני הילדים א. שליחת מידע ופרסום אודות הרישום ומועדיו להורים. ב. קביעת דרגה לתשלום שכר לימוד לנרשמים לגן טרום חובה בהתאם להנחיות משרד החינוך. ג. וידוא תקינות הטיפול בתהליך הרישום, בין אם מתבצע באמצעות קבלת קהל ובין אם מתבצע באמצעותהאינטרנט. ד. פיקוח על תהליך התשלום. ה. קליטה ומיון של טפסי ההרשמה ושיבוץ הילדים בגנים בהתבסס על בקשות ההורים, אזורי המגורים ומרחק הגן מאזורי המגורים וקביעת מענה לבקשותיהם.
3. קידום המענה הפדגוגי והחברתי במערך א. מעקב אחר הטיפול בילדים בעלי קשיים מסוגים שונים ובפרט ילדי החינוך המיוחד, בשיתוף מלא עם מפקחי משרד החינוך.
ב. פיקוח על יישום תכניות העבודה השנתיות ועמידה ביעדים הפדגוגיים שהוגדרו. ג. קיום מפגשים תקופתיים עם מנהלי יחידות החינוך השונות לצורך מתן מענה הולם ורציף לתלמידים המסיימים את מערך החינוך הקדם יסודי בהתאם לצרכים הייחודיים שלהם. ד. בניית תכנית העשרה שנתית )"סל אירועים"( לכל גני הילדים לא יאוחר מחודש אוגוסט, על פי תכנית משרד החינוך ושמירה על איזון תקציבי בתום שנת הלימודים. ה. ייזום פעולות ויצירת קשרי עבודה עם המגזר השלישי וחברות עסקיות לטיפוח הקשר בין ילדי הגן לקהילה.
4. ניהול מערך קייטנות הקיץ א. תכנון והכנת תכנית לקייטנות הקיץ בגני הילדים, לקראת פתיחתן בחודש יולי. ב. קביעה והקצאת תקציב לתוכנית הקייטנות, ווידוא עמידה ביעדים. ג. הפקת דו"ח הכנסות מול הוצאות של הקייטנות. ד. שיבוץ כח אדם לניהול ותפעול הקייטנה. ה. פרסום מכרזים, קבלת הצעות מחיר והתקשרות עם ספקים, בתיאום עם מנהל אגף החינוך ומנהל הרכש. ו. וידוא גביית תשלום עבור ההשתתפות בקייטנות והעברת התשלומים לאגף הכספים. ז. תגבור וליווי ארגוני בהפעלת הקייטנות.
5. ניהול ההון האנושי במערך א. ביצוע מעקב ובקרה של נוכחות גננות וסייעות בגני הילדים והופעתן הסדירה בהתאם לשעות פעילות הגן. ב. ייזום השתלמויות לטיפוח הצוות המקצועי בגני הילדים (סייעות). ג. גיוס, מיון ושיבוץ סייעות במילוי מקום במהלך השנה ובחודשי הקיץ, בתיאום עם מנהלת משאבי אנוש. ד. העברת עובדים בתוך המערך בהתאם לצורך. ה. הקמת פורום מנהלי גנים וקידומו להגברת שיתוף הפעולה בין המנהלים.
דרישות התפקיד- תנאי סף: א. השכלה: בעל/ת תואר אקדמי, שנרכש במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמאיים בחוץ לארץ. או הנדסאי/ת או טכנאי/ת רשום בהתאם לסעיף 39 לחוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, התשע"ג – 2012. או תעודת סמיכות לרבנות ("יורה יורה") לפי אישור הרבנות הראשית לישראל. או אישור לימודים בתכנית מלאה בישיבה גבוהה או בכולל, שש שנים לפחות אחרי גיל 18 ומעבר שלוש בחינות לפחות מתוך מכלול הבחינות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל ( שתיים משלוש הבחינות יהיו בדיני שבת ודיני איסור והיתר).
ב. בעל/ת תעודת הוראה. קורסים והכשרות מקצועיות: המועמד/ת הנבחר יחויב לסיים בהצלחה קורס להדרכת מנהלי מחלקת חינוך (התמחות גיל רך), לא יאחר משלוש שנים מתחילת מינויו. עדכון שכרו מותנה בסיום הקורס האמור
דרישות ניסיון: ניסיון מקצועי:
*עבור בעל תואר אקדמי או השכלה תורנית כאמור – 3 שנות ניסיון מקצועי מוכר בתחום הגיל הרך.
*עבור הנדסאי רשום – 4 שנות ניסיון מקצועי לפחות בתחום הגיל הרך.
*עבור טכנאי מוסמך – 5 שנות ניסיון מקצועי לפחות, בתחום הגיל הרך. ניסיון ניהולי: 3 שנות ניסיון לפחות בניהול צוות עובדים בכפיפות ישירה.
* יתרון לתואר שני בתחומים רלוונטיים כגון: עבודה סוציאלית/חינוך/בריאות/פסיכולוגיה, עדיפות לתואר המשלב התמחות בגיל הרך. דרישות נוספות א. שפות: שליטה מלאה בשפה העברית ברמה גבוהה – שפת אם. ב. שליטה ביישומי המחשב: תוכנות OFFICE וכו'
הגבלת כשירות
* עובד חינוך מחויב באישור העסקתו כעובד חינוך בכתב מהמנהל הכללי.
* העובד אינו יכול לעסוק בחינוך אם נתקיים אחד מאלה:
* הורשע בעבירה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה.
*הורשע בעבירה אחרת שיש עימה קלון והמנהל הכללי סבור כי לאור הרשעה זו אין העובד ראוי לשמש עובד חינוך.
* הוכח למנהל הכללי שיש בהתנהגות של העובד משום השפעה מזיקה על התלמידים.
* בגיר שהורשע בעבירת מין בהתאם להוראות. מאפייני – עשיה ייחודית לתפקיד:
* עבודה בשעות בלתי שגרתיות.
* עבודה מול גורמים רבים ברשות ומחוצה לה.
* תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב
עובדי הרשות המקומית, אם המועמד/ת הוא בעל/ת כשורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.
* מועמד/ת בעלי מוגבלויות זכאי/ת להתאמות בהליכי קבלה.
*פניה אשר תוגש לאחר המועד האמור ו/או שלא בצירוף המסמכים הנדרשים לא תידון.
* המכרז מנוסח בלשון זכר, אך מיועד לשני המינים.
שאלון אישי קורות חיים ותעודות יש להגיש למחלקת משאבי אנוש בעיריית אופקים עד ליום שלישי כט' בתמוז תשפ"ב (28.7.2022) בשעה 12.00.